На основу члана 10. и 11. став. 3. Одлуке о давању у закуп пословног простора општине Књажевац (“Сл. лист општине Књажевац“, број 9/2016, 15/2019, 28/2021, 37/2021-Пречишћени текст и 8/2022), и члана 51. Статута општине Kњажевац- Пречишћен текст (“Сл. лист општине Књажевац”, број 6/2019), Општинско веће општине Књажевац, на седници одржаној дана, 22.09.2022. године, расписало је
О Г Л А С
О ДАВАЊУ У ЗАКУП ПОСЛОВНОГ ПРОСТОРА
ЈАВНИМ НАДМЕТАЊЕМ
- Општина Књажевац, МБ 07212674, ПИБ 102106760, ул. Милоша Обилића бр. 1, даје у закуп
јавним надметањем следећи пословни простор:
- пословни простор у Књажевцу, у улици Трг ослобођења бр. 31/2, у приземљу зграде ( код РГЗ Службе за непокретности Књажевац уписана у Листу непокретности 16453 КО Књажевац, породично стамбена зграда, на кп. бр. 910 КО Књажевац, у улици Трг ослобођења бр. 27, зграда бр. 1), у површини од 25,26 м2,
на одређено време на период од 5 година, са наменом за зграде за трговину на велико и мало (продавнице), пословне зграде (канцеларије и друге намене).
- Пословни простор из тачке 1. овог Огласа даје се у виђеном стању.
Заинтересовани могу разгледати пословни простор из тачке 1. овог Огласа, сваког радног дана у периоду од 9,00 сати до 14,00 сати у договору са ЈП “Предузеће за развој, урбанизам и изградњу општине Књажевац” Књажевац.
- Почетни односно најнижи износ закупнине за пословни простор из тачке 1. Огласа је
10.104,00 динара нето месечно.
- Право учешћа у поступку јавног надметања имају сва правна и физичка лица, која испуњавају
услове Огласа.
- Подносиоци пријава за јавно надметање обавезни су да изврше уплату депозита у прописаној
висини, начину у року из тачке 9. Огласа.
Учесници поступка јавног надметања, депозит у висини две почетне месечне закупнине уплаћују новчано у буџет Општине, на рачун број 840-592804-17.
Пријава за јавно надметање за коју није уплаћен новчани износ депозита, а у висини депозита и року прописаним Огласом сматра се непотпуном и биће одбачена.
Учесник Огласа депозитом јемчи да ће закључити Уговор о закупу уколико његова понуда у поступку по Огласу буде утврђена као најповољнија.
Доказ о уплати депозита се доставља уз пријаву.
Подносилац депозита губи право на повраћај депозита:
- уколико не приступи у време прописано за одржавање јавног надметања,
- као једини учесник на надметању не прихвати почетну цену,
- ако нико од учесника јавног надметања не прихвати почетну цену,
- не потпише записник о јавном надметању,
- као проглашени најповољнији понуђач не закључи уговор о закупу у прописаном року или по прописаној процедури,
- у свим другим случајевима предвиђеним Огласом, Изјавом и др.
Депозит најповољнијег понуђача пребацује се на рачун закупнине за пословни простор.
Закупцу се износ приложеног депозита урачунава у прву/е закупнину/е, умањен за 5% на име трошкова спровођења поступка по огласу.
Осталим учесницима депозит се враћа у року од 5 дана, од дана доношења акта Општинског већа о давању у закупу, умањен за 5% на име трошкова спровођења поступка по Огласу.
6. Право учешћа у поступку јавног надметања немају правна и физичка лица, који као закупци
пословног простора имају дуговања због неизмирених обавеза по основу закупнине, као и друге неизмирене обавезе по основу ранијих или текућих уговора о закупу, лица која су у ранијим поступцима издавања у закуп проглашена најповољнијим понуђачима, а одустали су од закључења Уговора о закупу, уколико није протекао период од 6 месеци од дана одустанка од закључења Уговора о закупу.
О измиреним обавезама, закупци пословног простора Општине Књажевац, као доказ уз пријаву прилажу потврде ЈП „Предузеће за развој, урбанизам и изградњу општине Књажевац” Књажевац, ЈКП “Стандард” Књажевац, Електродистрибуције.
- Писане пријаве за јавно надметање, подносе се општини Књажевац, ул. Милоша Обилића бр.
1, преко Услужног центра органа управе општине Књажевац, или препоручено поштом на адресу општине Књажевац, у затвореним ковертама, са обавезном назнаком на коверти „Пријава на Оглас за давање у закуп пословног простора (са назнаком за који пословни простор)“.
У случају предаје преко Услужног центра из претходног става на коверти приспелих пријава, без права отварања, означава се датум предаје, а учесницима Огласа издаје доказ о предаји пријаве.
8. Пријава која се доставља обавезно садржи: назнаку пословног простора за који се подноси
пријава, доказ о уплати депозита, изјаву о прихватању почетне оглашене цене, податке и доказе о подносиоцима пријава, за физичка лица: име и презиме, адресу, број личне карте, јединствени матични број грађана; за предузетнике: име и презиме предузетника, адресу, број личне карте, јединствени број грађана, назив радње, матични број; за правна лица: назив и седиште, копију решења о упису правног лица у регистар код надлежног органа, пуномоћје за лице које заступа подносиоца пријаве; број рачуна за враћање депозита и друге податке и доказе прописане овим Огласом.
Пријава се доставља са валидним и овереним прилозима и доказима прописаним овим Огласом.
- Писане пријаве за јавно надметање подносе се у периоду од 27.09.2022. године до 04.10.2022.
године.
10. Поступак јавног надметања сматра се успелим и у случају достављања једне исправне пријаве
за учешће, којом се подносилац пријаве региструје и присуствује јавном надметању и проглашава закупцем, ако прихвати почетну висину закупнине по којој се пословни простор може дати у закуп.
Уколико подносилац пријаве не прихвати почетну висину закупнине или буде изабран за најповољнијег понуђача, а не закључи уговор о закупу, губи право на повраћај депозита.
11. Подносиоци неблаговремене, непотпуне пријаве, или лица која су поднела пријаву а не
испуњавају услове Огласа, не могу учествовати у поступку јавног надметања, а такве пријаве се одбацују.
- Јавно надметање за пословни простор у Књажевцу, у улици Књаза Милоша бр. 30,
ће се одржати дана 07.10.2022. године, у 11,00 сати,
у просторијама општине Књажевац, ул. Милоша Обилића бр. 1, соба бр. 1 (сала Општинског већа) пред Комисијом за спровођење поступка давања у закуп пословног простора општине Књажевац, где учесници јавног надметања усмено дају своју понуду увећањем цена.
Свака наредна понуда мора бити увећана за најмање 10%, а највише за 20% од претходне понуде.
Комисија врши избор најповољнијег понуђача применом критеријума најповољније висине понуђене закупнине.
- Заинтересована лица имају право увида у документацију код Одељења за урбанизам,
комунално-стамбене и имовинско-правне послове, у периоду од ______.2022. године до _____.2022. године.
- Обавештење о резултату Огласа се истиче на огласној табли Општинске управе.
15. Закупац је дужан да за закупљени пословни простор плаћа закупнину.
За пословни простор на којем је право закупа стечено у поступку јавног надметања, закупнина се плаћа у висини закупнине која је понуђена и проглашена најповољнијом у том поступку, односно по којем је стечено право закупа увећана за припадајућу порезу.
Обавеза плаћања закупнине настаје даном преузимања пословног простора.
Закупнина се плаћа месечно, до 15-ог у месецу, за текући месец, на основу рачуна закуподавца.
У случају кашњења са плаћањем закупнине закупац је дужан платити законску затезну камату на основу обрачуна закуподавца, а у складу са законским прописима.
Закупнина утврђена Уговором о закупу усклађује се два пута годишње (шестомесечно) за висину стопе раста индекса потрошачких цена у Републици Србији према подацима органа надлежног за послове статистике у Републици Србији, о чијој ће висини закупац бити писмено обавештен.
Закуподавац задржава право да сваке године увећа закупнину утврђену уговором о закупу имајући у виду тржишну висину закупнине за одређену зону и намену у складу са Одлуком о давању у закуп пословног простора општине Књажевац, о чијој ће висини закупац бити писмено обавештен.
16. У висину закупнине не урачунавају се остали трошкови коришћења пословног простора
(трошкови текућег одржавања, хитних интервенција, таксе, накнаде, доприноси, порези, трошкови електричне енергије, комуналних услуга и др. трошкови који прате закуп).
Закупац је дужан да сноси трошкове текућег одржавања пословног простора, и све трошкове настале по основу закупа, као и трошкове проистекле из предмете закупа, као и да уредно, потпуно и благовремено у целости измирује следеће:
- Обавезе накнаде на име пружених услуга испоруке електричне енергије, топлотне енергије, воде и пружених других комуналних услуга, ПТТ, етажну накнаду и други припадајући трошкови;
- Обавезе накнаде на име осигурања предмета Уговора уколико је Закуподавац осигурао имовину, а не директно закупац;
- Обавезе накнаде пореских обавеза које оптерећују предмет закупа, а у складу са одлукама надлежних органа;
- Обавезе настале на име трошкова текућег одржавања и другог одржавања предмета закупа, хитних интервенција;
- Друге обавезе и трошкове настале у вези одржавања, коришћења предмета закупа и све друге обавезе произашле из самог предмета закупа током периода закупа.
Све обавезе из овог члана у вези плаћања започињу даном увођења закупца у посед пословног простора, односно даном записничке примопредаје на начин и по поступку прописаним Одлуком о давању у закуп пословног простора општине Књажевац (“Сл. лист општине Књажевац“, број 9/2016, 15/2019, 28/2021, 37/2021-Пречишћени текст и 8/2022).
17. Пре закључења уговора о закупу закупац је обавезан да закључи и потпише посебан уговор о
обезбеђењу потраживања и положи средство обезбеђења наплате потраживања закуподавца које је у висини од четири месечне закупнине депоновањем (уплатом) новчаних средстава у висини четири месечне закупнине на рачун општине број 840-592804-17.
- Закупац не може пословни простор или његов део да даје у подзакуп.
19. Закупац је у обавези да пословни простор користи у складу са наменом из овог Огласа.
20. Закупац је у обавези да изврши осигурање предмета закупа о свом трошку, а у корист
закуподавца, од ризика разбојништва и провалне крађе, елементарних непогода, пожара и неких других опасности које могу да доведу до штете на предмету закупа и о томе пружи доказ закуподавцу, да надокнади сваку штету у пословном простору, опреми и покретностима која му је предата на коришћење или која се налази у предмету закупа, осим оне настале услед редовне употребе.
21. Закупац је дужан да за време трајања закупа врши текуће одржавање пословног простора.
22. Закупац не може вршити адаптацију и инвестиционо одржавање пословног простора, као и
извођење других грађевинских радова на пословном простору без претходне писмене сагласности Закуподавца - Општинског већа, а у складу са важећим законским и подзаконским прописима, Одлуком о давању у закуп пословног простора општине Књажевац (“Сл. лист општине Књажевац“, број 9/2016, 15/2019, 28/2021, 37/2021-Пречишћени текст и 8/2022) и закљученим уговором.
По престанку закупа, улагања у пословни простор остају саставни део пословног простора.
Закупац сноси трошкове поправке или других грађевинских радова у предмету закупа чију је потребу сам проузроковао, с тим што сва улагања Закупца у пословни простор остају саставни део истог.
Остваривање права и обавеза у вези адаптације и инвестиционог одржавања пословног простора, као и у вези извођења радова на пословном простору врши се у складу са законским прописима и актима општине, Одлуком и у складу са закљученим уговором.
- Закупац преузима све обавезе и дужан је на поступање у складу са Одлуком о давању у закуп
пословног простора општине Књажевац (“Сл. лист општине Књажевац“, број 9/2016, 15/2019, 28/2021, 37/2021-Пречишћени текст и 8/2022).
- Сва ближа обавештења могу се добити на телефон 019/731-623, локал 124.
- Поступак издавања у закуп пословног простора јавним надметањем је јаван.
- Оглас ће бити објављен на Огласној табли Општинске управе општине Књажевац, сајту
општине Књажевац и у средствима јавног информисања.
Број: 361-20/2022-09 ПРЕДСЕДНИК
22.09.2022. године ОПШТИНСКОГ ВЕЋА,
К њ а ж е в а ц мр Милан Ђокић